Vad vill jag?

Ligger och funderar såhär innan läggdags. Funderar på livet, funderar på drömmar och visioner. Funderar på vad jag vill och på vem jag är. Vem är jag egentligen?  Och vad vill jag? Hur vill jag att mitt liv ska se ut? Kommer jag någonsin att lyckas med någonting här i livet?
När dramatiska förändringar sker i ens liv som vänder upp och ner på ens vardag så får man säg en tankeställare.
"Man ska ta vara på varje sekund, varje dag kan vara den sista för vem som helst". Det är så hemskt att tänka så, men det stämmer ju.

Har en massa ångest inom mej, kan liksom inte riktigt tänka klart. Känner mej sorgsen. Går runt med en stor klump i magen hela tiden. Allt som jag tycker är roligt är liksom inte lika roligt längre... 
Så känner jag i alla fall just nu, vissa saker är som förut, andra helt annorlunda, vissa drömmar är större, andra mindre.
Hur vet man vad som är rätt? Vad som är fel? Vad som är sant och hur stora risker man ska våga ta? Hur vet man var man hör hemma om hemma känns väldigt, väldigt långt bort? Hur lär man sig att kompromissa när man vet bästa själv egentligen? 

Jag undra om jag någonsin kommer komma i undefund med vad jag egentligen vill....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0